frukost hos kristin



De senaste veckorna har det varit ångest igen. Min psykolog gav mig i läxa att bjuda hem en vän på frukost varje dag. Så att jag i alla fall skulle komma upp ur sängen (morgnarna är värst och har varit det sedan den här krisen började. Om jag inte har någon exakt tid att passa spelar det ingen roll hur mycket jag faktiskt har att göra med uppsatsen och annat - jag ligger kvar och är ledsen ändå, ser helt enkelt ingen mening med att gå upp och fortsätta leva det där meningslösa livet). Och kommit upp har jag faktiskt gjort! Varenda dag som jag varit hemma har jag haft en gäst, tack och lov har jag en bunt otroligt fina vänner.

Nu orkar jag inte hålla på och göra frukost till andra längre, så nu pausar jag ett tag och hoppas att jag kommer upp på morgnarna ändå. Men såhär har det sett ut:


25/9 08:15 Karro   //   26/9 07:00 Johan S


Jag hade gjort en meny också! Direkt när jag fick läxan tänkte jag "hjälp, vad många frågor jag måste ställa varenda morgon ..." ("Vilket te vill du ha? Hur många mackor? Vill du ha rostat bröd? Yoghurt eller fil? Vill du ha ägg? Vad vill du ha i filen?" och så vidare i all evinnerlighet.) Så jag gjorde en lapp med allt jag brukar ha hemma (har ganska mycket hemma pga FRUKOST ÄR BÄST) och så fick folk kryssa i vad de vill ha. Det blev succé faktiskt.


1/10 09:30 Ellinor


2/10 08:30 Spogardh   //   3/10 07:15 Joel


4/10 10:00 Åse


Konst av Åse.


Om man kommer på en fredag kanske det händer att jag har gått ned till Le Pain Français på hörnet och köpt pains au chocolat.

P.S. Här kan man ju läsa om man vill veta nåt om någon av mina snygga vänner.

the Script | Breakeven

7 comments :

  1. Vilken kul idé! Värt att prova även om man inte har ångest ser det ut som. Hoppas att du mår bättre.
    Vad har du i alla pärmar egentligen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, vad tror du? Noter såklart! En färg för varje genre. Från vänster: jul, kör, klassiskt, musikal, jazz, barn, pop, kristet jox. :)
      Jag mår sådär, men jag tar mig igenom. Kram!

      Delete
  2. Så klart. Men för mig är du ju mer klipp&klister än musik, så det kommer liksom inte först, det där med noter, för mig. KRAM!

    ReplyDelete
  3. Bra råd! Å va mysigt du verkar ha haft det med dessa fina vänner. Om du råkar ha en måndag eller tisdag (då är märta på fsk hela dan) ledig så vore det jättekul om du vill komma hit å pyssla lite. Å kanske knäppa nåt kort eller två på min familj.. Stor kram vännen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, jag hade jättegärna velat komma och pyssla (och fota med förstås), men jag jobbar både måndagar och tisdagar, så det blir svårt. :( Kram!

      Delete
  4. Vilket bra råd! Det får mig att undra varför man inte äter frukost oftare med sina vänner. Lunch och fika i all ära, men så fint att träffa vännerna allra först på dagen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja precis! Att få inleda sådär. Och så är ju frukost så gott. :)

      Delete