trettondagsbalen på operan



Jamen vi var ju på bal också! Trettondagsbalen på Operan, som vanligt. Vi började med att äta middag ihop tolv stycken, för det är ju trevligt att förlänga kalaset:

















Det är ju något särskilt med kilt, är det inte?

När vi kom fram till Operan var det dags för konsert - den kunde jag ju inte fota. Det var Bernstein-tema och det gjorde mig lycklig förstås; de inledde med ouvertyren ur Candide som jag inte har hört live på år och dar, och jag bubbelfnittrade för att det var så bra.

Sedan dokumenterade vi hur urtjusiga vi var:







Och vi lyckades till och med få bilder på oss alla fyra i Trevliga Trion (ja jag vet att det där inte riktigt make:ar sense längre, men Trevliga Trion är ett namn som fastnat)! Känner så himla mycket kärlek till de här människorna.



Jag läste i någon fånig artikel för ett tag sedan att man inte kan inleda starka vänskaper efter 25, för då har allt redan "satt sig" i livet och man är inte kapabel att skapa så starka band som man kunde när man var yngre. Vad är det för jävla skitsnack undrar jag? Sommaren 2014 var jag 30 år och lärde känna de här tre; idag kan jag inte tänka mig livet utan.


En hel drös med lindydansare på bal!


Detta att en bild på Lisa och David från förra årets bal har använts som reklam för årets, och suttit och lyst på den stora ljustavlan på Operans vägg, tycker vi ju är superkul. Vi bestämde oss för att försöka återskapa den bilden nu när vi hittade den uppsatt i mindre format, men jag vet inte hur bra det gick ...


Och sedan var det dans!

St Lucia | the Way You Remember Me

1 comment :

  1. Jag var 35 när jag lärde känna Ellen, my sister from another mister. Trams var ordet sa Bull �� //Kuri Åsa

    ReplyDelete