julpyjamasnyåret '17



Jag firade nyår med mitt folk, Trevliga Trion med bihang, och en drös med bihangsbihang också om man ska vara noggrann. :)


Johanna, David, Julia, Michael och jag åkte hem från Stockholm på nyårsafton. Visst hade vi kunnat stanna kvar på Snowball och fira nyår där. Men när vi började tänka på vinterplaner någon gång tidigare i höstas, tyckte jag att är inte Snowball lite för stort ändå? Det var förvisso flera år sedan jag var där sist. Men min känsla var den att det inte riktigt blir någon bra dans, för hela kvällen är ganska upphackad och folk för nippriga. Men inte heller blir det riktigt bra fest, för man har så många bekanta som man hälsar på hit och dit att det känns som att man lätt går runt hela kvällen och letar efter sina vänner.


Det var inte så jag ville fira nyår, och mina vänner höll med mig.


Nästa tanke: Men vad trötta vi kommer vara efter fem dansnätter i rad? Ska vi orka tokfesta då? Kommer vi vilja tokfesta? Hur planerar vi för en fest som är både flamstramsig och skrattig och avslappnad samtidigt? Det var ungefär där någonstans jag föreslog obligatorisk julpyjamas. Och ja, ni känner ju mitt gäng; de är ett gäng av den typen som hakar på idéer. David sydde sin egen julpyjamas förstås. Det går inte att slå i finhet.


Vi som åkte till Snowball lämnade förberedelserna för maten till Lisa och kompani. Och det gjorde vi alldeles rätt i. När vi kom trillande in i högkvarteret på eftermiddagen stod fika med mackor och snacks uppdukat, och vi kunde bara hugga in, och sedan gå och lägga oss och ta en välbehövlig tupplur medan Lisa, Krister, Karin och Lennart gjorde färdigt maten. Alltså! Och lagom tills vi hade duschat och iklätt oss julpyjamasar (jul-onesie var också godkänt) stod maten på bordet och allt var dukat och pyntat. Kan knappt greppa lyxen!


Dessutom tror jag att det här var vår godaste finmiddag någonsin. Kommer inte ens ihåg vilka snygga namn all plockmat hade, men gott var det. Denna blomkålskräm med tryffel och vegetarisk kaviar - skoja min doja.

Ja och sedan fortsatte vi äta och kalasa i största allmänhet:









(Jag hade ju talat om för folk hur extremt mjuk Michaels mage är (alltså den är sinnessjukt mjuk?!). :))


Hej hej! :)

Mer häng:






Det är så oerhört lyxigt att få ha vänner som dessa, eftersom vi alltid har så roligt ihop? Jag var alldeles sagolikt berusad (precis lagom alltså) vilket ju förstås bidrog till den allmänt trevliga stämningen, eheh, men hur som helst: Jag är så glad att jag får ha så här himla roligt nästan jämt, och skratta såhär mycket.



Efter ett tag var flera av oss ganska Snowball-sömniga ...


... så vi piggade upp oss med lappleken, som vi alltid leker eftersom det är den BÄSTA leken.






Har ingen aning om vad det här skulle föreställa. :)



Sedan blev det tolvslag och vi gick ut i våra pyjamasar och onesies och skålade och tittade på fyrverkerier.


Jo, jag brukar ju ganska ofta ställa upp folk till att göra så som jag vill på bilder, men för en gångs skull är denna helt autentisk. :)



Efter det blev det inte så mycket kvar av nyårsfesten för min del (SÅ sömnig vid denna tidpunkt!) utan mest en timmes gos och mys. Vilket ju också var alldeles precis vad jag hade bett om. <3

the Goo Goo Dolls | All That You Are

No comments :

Post a Comment