den episka medeltidsfotosessionen



En av kvällarna på medeltidsveckan i somras insåg jag plötsligt att NU är ljuset perfekt och NU måste vi gå till Östergravar och fota Episka Medeltidsbilder. Jag vet inte riktigt var allt det här episka kom från förutom att det är ganska roligt att driva med? Det är liksom så mycket i fantasy-, medeltids- och sagovärldar som ser så Episkt ut hela tiden? Och eftersom jag har de snyggaste vännerna i världen tänkte vi att det där Episka kunde väl inte vara så svårt att ordna? Nå. Det blev en hel del skrattanfall under den där stunden i Östergravar. Om vi lyckades med det episka? Döm själva. :)














Om det är så att vi misslyckades med det Episka, så är det helt klart min otydlighet som regissör som satte käppar i hjulet, snarare än modellerna ... Bäst var när jag ropade "pilgrimer!" och väntade mig stoiska hjältar på vandring och istället fick haltande spetälskesjuka figurer som släpade sig fram under stön och rop. Tyvärr blev jag straxt upptagen med att vika mig dubbel av skratt, så alla stillbilder från just det momentet är suddiga och dåliga. Ni får tro mig när jag säger att det var fantastiskt. :)

No comments :

Post a Comment