en helg med trevliga trion



Förra helgen hade jag det så himla fint och lyckligt. Trevliga Trion hade bokat in tid för att umgås, och vad vi skulle göra diskuterades länge fram och tillbaka (mest för att det finns så många trevliga idéer - kanotpaddling?). Till slut insåg vi att vi var tvungna att ha höstfest, ju. Och vara ute, ju.


Men vi började på fredagkvällen med tacos.


Och sedan dessa sjukt koncentrerade miner!


Vi spelade nämligen helvetesspelet framför alla andra, a.k.a. spelet där alla dör hela tiden, alltså RoboRally. Ja herregud, jag är ju så sämst på detta spel. Dock gick det bättre än någonsin, för jag kom inte sist!


Men Lisa vann, så hon var glad!


Dagen därpå gick vi runt Stora Delsjön; det kommer ett helt inlägg med utebilder sedan. Ljuset var sådär riktigt dregligt fint.


Och sedan hade vi höstfest! Men det kommer definitivt i ett annat inlägg. Och det var en så underbar höstfest. Jag känner så mycket kärlek för de här människorna, och så mycket tacksamhet för att jag får ha dem, och vara deras.


Dagen efter vaknade jag slarvig i håret och mosig i sinnet och med ännu mer rymd i bröstkorgen än vanligt. Jag smög upp försiktigt för att inte väcka resten av huset på väg ut på min morgonpromenad. Hösten så vacker i skogen upp mot ängarna, luften så krispig.


Senare: Att få sätta sig vid denna brunch!


Lisa visar stolt upp sovtröjan hon fått låna av Johanna, naturligtvis med cykeltema. :)


På eftermiddagen var det balboa boost; det glömde jag helt och totalt bort att fota. Men efter det hade vi möte med Blues Gardeners! Det vill säga, vi har ju bestämt oss för att inte göra Blues Garden 2018, men det hindrar oss inte från att koka ihop andra smarriga bluesplaner ... :)


Sedan ville Johanna ta en kvällspromenad, så då gjorde vi det.


Och när vi kom hem till mig efteråt fanns där en liten hund!


Man tänker att mer goda saker knappast kan hända på en och samma helg. Men Stina och Kyle höll på och laga mat när vi kom hem till mig, så de bjöd oss på middag. Och inte vad som helst för middag utan supersmarrig västerbottenpaj. Rimligt avslut på en himla fin helg.

No comments :

Post a Comment