amanda: hjälp!



Förra helgen hade vi nypremiär för Hjälp! med Sångensemblen Amanda. Det är en strålande rolig föreställning att spela, men mindre rolig för mig den här gången än vanligt, för jag var sjuk. Så jag kraxade och mimade mest. Det var oväntat deppigt, faktiskt, att vara med, men inte kunna vara med ... Det är ju sjunga jag vill, sjunga sjunga!


Men mina kära körkollegor var, såklart, hur peppiga och stöttande som helst, och alla var noga med att tala om hur glada de var att jag var där trots att jag inte mådde bra. Så trots att jag var helt slut efter varje företällning är jag ändå glad att jag var där - såhär i efterhand. (Jag vet, man ska inte jobba när man är sjuk; och jag vet att jag verkligen inte är oersättlig. Men i en föreställning som denna, där alla är unika och gör helt olika saker på många ställen, så blir det så joxigt för resten av ensemblen om någon inte dyker upp. Så denna gång valde jag att vara med. Det gick ju ingen större nöd på mig.)




Jag fotade som ni förstår knappt alls under helgen, men här är lite rep ...



... och lite paushäng i logen.


Om man vill se hur det såg ut under själva föreställningen, så finns det några foton som Johan tog när han var och såg den förra hösten. Här kan man se dem. Visst är det fint?

Och vill man se den på riktigt (vilket jag såklart skulle tycka var superroligt!) så finns det biljetter till novemberföreställningarna här.

Sara Gazarek | Blackbird - Bye Bye Blackbird

No comments :

Post a Comment