på senare / nu börjar det



På senare gick Johanna och jag en långpromenad från Majorna till Svingeln; det hade vi inte tänkt - vi tänkte att vi nog skulle kliva på en vagn - men det var en sådan underbar sommarkväll att vi bara fortsatte gå.


På senare har Mattias och jag repat en hel del inför spelningen i Amsterdam i övermorgon (vi behövde repa in ett extra set med ny musik. Det har varit så, så roligt att leta nya låtar!). Här har vi dock paus och Mattias är i full färd med att klappa en rytm. :)


På senare har det varit varmt om kvällarna när vi kommer hem från måndagsdansen, så att man måste stå på balkongen och svalka sig lite.



På senare var jag och lyssnade när de kära vännerna i Myrans Orkester spelade på Villa Belparc.


Jag hade Ellinor med mig som sällskap på spelningen, och det var en perfekt sorts spelning för den här kvällen: En sådan där spelning där man kan sitta på gräsmattan och lyssna när platserna vid borden tagit slut, en liten bit bort, så att man kan vara ensamma med sitt goda samtal och samtidigt höra musiken.


På senare har jag träffat Johan som hastigast i stan för att överlämna lite blandade grejer vi hade lånat av varandra. Den fina bulltröjan måste fotas.


Och alldeles nu för bara en timme sedan såg ljuset i staden ut såhär när jag var på väg hem från ännu ett rep hemma hos Mattias.


Och nu då? Ja, nu börjar det. Det som ser ut att bli den mest kaotiska julimånad jag någonsin haft. Men rolig, samtidigt. Jag är ju inte less is more-typen.

Imorgon åker jag till Amsterdam; Mattias och jag har gig på Twlight Blues & Fusion, och vi stannar såklart och dansar hela helgen (och turistar - jag har aldrig varit i Amsterdam!). Sedan åker jag till Edinburgh (med tåg via London! Kul!) för att vara med på (och vara officiell fotograf på) the Spoonful (som jag ju var på förra året med och som då var ett av de bästa bluesdansevent jag någonsin varit på). Så jag kommer hem om en och en halv vecka. Då ska jag vara hemma i knappt tre dygn och sedan åker vi iväg på fjällvandring (vilket jag såklart också längtar efter som en tok. Som en tok! Jag dreglar över kartan).

Ja, och dagen efter jag har kommit hem från fjällen går flyttlasset till det nya hemmet (mer om det en annan gång) - eftersom vårt andrahandskontrakt tar slut. Det var inte riktigt meningen att det skulle bli så tight - jag trodde att vi skulle få bo här exakt ett år och alltså flytta ut i mitten av augusti - men så blev vi uppsagda till den 31 juli, så ja, då får vi ju flytta ut då, helt enkelt. Och när vi blev uppsagda hade jag redan bokat och betalat sommarens alla resor och dessutom ju tackat ja till två jobbförfrågningar på dessa resor.

Så. De där tre dygnen mellan mina två resesjok? Ja, det är då jag ska packa ned hela lägenheten, helt enkelt. Det var inte meningen att det skulle bli så bråttom ... Men eftersom jag inte vill avstå någon av mina fina, efterlängtade, roliga, välbehövliga resor får jag helt enkelt lösa det, med den tid och ork jag har. Önska mig lycka till!

Kristofer Åström & Göteborgs Symfoniker | All Lovers Hell

1 comment :

  1. Älskar dina bilder. Alla dina härliga porträtt! Plus på dem!

    ReplyDelete