sommarlovsväder



Idag har det varit ett sådant underbart sommarlovsväder! Det har ösregnat hela dagen och jag har inte gått ut mer än för att gå över till affären och köpa apelsiner. Istället har jag suttit inne och myst och grejat med grejer. Rensat i min pysselbokhylla till exempel, gör jag inte det så tenderar innehållet att svämma över, jag förstår inte hur jag alltid lyckas komma hem med lite mer mönstrat papper eller washi tape?

Jag har lyssnat på en superfin intervju med Nick Brandt i Fotosidans Poddradio. De släpper inga nya avsnitt, så jag lyssnar på gamla: det här är från maj 2016 och handlar om Inherit the Dust, en utställning som Jens och jag såg i Stockholm förra sommaren. Jag var fascinerad redan då men nu när jag hört intervjun, ännu mer.

Jag har ätit praliner från Berzelii Choklad (de hade 30% flyttrea förra veckan och det kunde jag ju inte motstå) och tittat på Austenland - en mysig film tyckte jag, men så har jag ju också orimligt hög tolerans för både romantiska komedier och Jane Austen-filmer, så man kanske inte ska gå på mitt omdöme där.

Jag har tagit emot folkets jubel för mina Swingin' Spring-bilder och förberett lite för en bröllopsfotografering i Skåne på onsdag, tittat på gamla fjällbilder och längtat ohämmat till årets fjällvandring, ätit frukost till middag och druckit mängder med vatten i det här konstiga varma fuktiga vädret, och hört Coldplaytoner sväva hit med vinden hit från Ullevi.

Kort sagt: En bra dag.

Ra Ra Riot | Oh, La

No comments :

Post a Comment