en hel tisdag



Förra tisdagen, för precis en vecka sedan, började jag som vanligt med morgonpromenad, i allt det här gröna. Det blev så väldigt grönt allt plötsligt.


Efter frukost promenerade jag för sista gången (i alla fall den här vändan) till den här arbetsplatsen för att bli avtackad på efterarbetsdagarna. Min musiklärarkollega höll ett superfint tal (jag blev rörd) och alla sa fina saker om mig. Det känns fint att säga upp sig från ett ställe där man varit uppskattad.


Fick snygga blommor också!


Sen göttade jag på soffan en stund med Ticket to Ride på Jens iPad.


På kvällen firade vi vårterminen ihop med mina kollegor på Stage Voice. Även det för allra sista gången. Och även där är är det trevligt att ha sagt upp sig från ett ställe där man varit uppskattad. En mycket lyxig situation.


Vi gick till Taverna Averna på tredje lång ...


... för middag. Den här med getost och honung var en liten aning för söt för min smak (nog för att det är honung, men man kan ju ha lagoma mängder med det), men i övrigt god.



Fina kollegor! (Sara var också med, men ville inte bli fotad i närbild.)


Efterrätten till skillnad från huvudrätten var 100% smarr. Mörk chokladmousse med lingonglass och bourbonkolasås - jotack.


Sedan åkte jag till tisdagsbluesen och där befann sig redan den här fina personen.


Och så dansade jag bland annat med de här tokarna. :)

Peg Parnevik | Don't Tell Ma

No comments :

Post a Comment