wcj i köpenhamn



I lördags åkte vi till Köpenhamn på funktionärsutflykt med West Coast Jitterbugs! Funktionärsutflykt är när alla som gör något bra och/ eller viktigt åker gratis till något annat ställe och dansar. Mycket bra koncept. :) (Såhär såg det ut när vi åkte till Oslo för två år sedan! Förra året missade jag utflykten, för då var jag redan bortrest.)


Vi kom dit vid fyra eller så på eftermiddagen och började med en promenad i stan.






Jaja, det är kanske lite klyschigt att gilla Nyhavn men det är ju så fint med de här färgerna på husen?




Mitt promenadgäng!


Hej hej!



Eller hur!


Några passade på att ta en liten lur innan danskvällen. :)


Själva gick vi för att köpa godis i en godisaffär där man inte plockade med skedar utan med plasthandskar. Så bisarr upplevelse att liksom gräva bland godiset med handen, även om man hade en plasthandske på?


Andra hittade glass istället. :)


Sedan började danskvällen! Jag hade en så himla strålande danskväll och tog inte ett enda dansfoto. Det var nämligen föraröverskott, detta underbara fenomen som inträffar så sällan, alltför sällan. Åh vad det är lyxigt att vara eftertraktad för en gångs skull.


Alla! <3


Jag träffade Piotr, en bluesvän till mig, så kul! Vi tajmade precis in en av bandets mycket få långsamma låtar med bluesfeel. Hurra!


Frampå natten började folk flockas i sofforna och se lite trötta ut ...


... eller också helt enkelt bara somna. :)


Kvart över ett vände bussen åter mot Sverige. Jag sov så mjukt och gott hela vägen och kunde sedan kliva in i Gröna Faran, som väntade på oss på Guldheden, klockan fem över sex. Rimlig lördag!

Duke Ellington | Johnny Come Lately

No comments :

Post a Comment