sommarplaner



Jag fick lite av en chock när jag gick ut på min morgonpromenad i morse. Så varmt? Och somrigt? I alla fall lite? Jag hade glömt hur sommaren känns, så som jag brukar bli positivt överraskad av de flesta årstider. Men då kom jag i alla fall att tänka på att - ja, att det faktiskt blir sommar snart. Och den här sommaren, den kommer bli fin.

Jag ska ha en alldeles fullspäckad sommar, för det är det jag gillar mest. Jag får inte alls till en sådan sommar som jag vill när jag försöker lämna plats att vara spontan. Dels är det alldeles för dyrt att vara spontan (eftersom alla billiga biljetter och boenden är slut), dels kan man inte knö in lika mycket äventyr (eftersom biljetter och boenden för de mest optimala datumen är slut eller för dyra), dels får man inte sällskap på alla sina braiga idéer när man är för sent ute eftersom ens vänner redan är upptagna med annat då. Det är klart, det gäller ju att känna sig själv, och välja äventyr som inte tröttar ut en utan snarare ger en mer energi. Många ensamma pauser och morgonpromenader att hämta lugn ur behöver jag också. Och det får jag, nu när jag lagt upp min sommar som jag vill. Här är mina planer:
















Alltså:
Swingin' Spring, junihajk, visionshelg med Blues Gardeners, åka till landet, gig med Gentle Sorrows i Amsterdam, Edinburgh (the Spoonful), fjällvandring!, eventuellt Stockholm/ Herräng, nattbad, Medeltidsveckan, gelato.

Det blir nog bra det här, tror jag. Det har alltid blivit det hittills.

Ola Gjeilo | Michelle

No comments :

Post a Comment