på senare


På senare har jag:


Varit på middag hos Kyle i veckan efter Blues Garden när alla var lite trötta och fåniga. <3


Kämpat lite med att hitta tillbaka till morgonpromenadsrutiner efter många veckors uppehåll p.g.a. att den här årstiden är så jäkla trist att jag inte pallar.

Tyckt att allt jag gör är dåligt. Framför allt tar alla andra så himla fina bilder och jag tar så himla fula bilder. Och kan ingenting om redigering, inställningar eller faktiskt nånting alls. Jag kan sitta och titta på andras bilder och bara: men hur GÖR de för att få det här ljuset och HUR kan jag lära mig? Jag fattar bara inte! Varför är jag så sämst? Etc.


Haft Johanna över på film & chokladkaka. Över lag att ha vänner hemma i ens soffa är ju svårslaget.


Bett mamma titta på mina växter för att se om de överlevt vintern. <3


Sett Skönheten & Odjuret på bio med Jens. Det var ju underbart faktiskt. Alltså, som jag tidigare konstaterat så är den ju extremt sunkig i handlingen och så vidare, men jag kan liksom bara inte rå för att jag blev helt lycklig av den; det har väl med att jag har växt upp med den att göra, att jag har sett den så hiiiimla många gånger och sjungit med och spelat upp scener ur den i flickrummen hemma hos mig och mina klasskamrater när vi var små ... Det går inte ur, liksom. Så fint att få se det "på riktigt". Trots att den var pinsam på sina ställen. (Plus att Emma Watson + Dan Stevens redan är två av mina favoritskådespelare, och jag tyckte att Dan Stevens odjur var briljant, trots att recensioner jag läst uttrycker den exakta motsatsen. Så det så!)


Köpt sådana här konstiga popcorn på bion bara för att testa och betyget blev precis såhär: Kul att ha testat men inget jag köper igen.


Spelat live på tisdagsbluesen med Mattias, som ett öppet genrep inför morgondagen i Dublin. Det var fint och kul och vi fick mycket kärlek. (Fotat av Jens.)

Och nu i eftermiddag åker vi alltså till Dublin för att spela blues (+ dansa). Jag känner mig inte helt beredd (mest på grund av Blues Garden) men tänker att jag packar ned passet, mikrofonen, kameran, dansskorna och regnjackan så är jag nog rustad för det mesta ändå. Över lag detta att det dimper ned spelningar utomlands (Madrid, Warsawa och så nu Dublin) helt plötsligt - hur knäppt är inte det?

Derek Trucks Band | Back Where I Started

No comments :

Post a Comment