10 9 8 7 6 5 4 3 2 1-listan

Jag tittade igenom mitt bloggarkiv för ett litet tag sedan och dök på den här söta listan. Tänkte att eftersom det är fyra år sedan jag fyllde i den senast kanske det vore kul att göra om det och se vad det blir för skillnad? (Även om jag är säker på att jag tycker om ungefär samma saker då som nu är det roligt att se vad det är som först poppat upp i huvudet.) Så här är 2017 års version:


10 saker jag tycker om
+ Kvällsdopp i havet, när det är ljumt både i vattnet och luften, och kvällen övergår i natt
+ Regnbågsfärger, alla tillsammans
+ Allt med tryffelolja
+ Julen
+ Vårkvitter i kombination med jorddoft
+ Rörelseglädje
+ Skickligt arrangerade stråkorkestrar i popmusik
+ Isländsk lakrits
+ Bibliotek, bara tanken på mängder och mängder av böcker jag får läsa i hur mycket jag vill
+ Project Runway


9 saker jag tycker mindre om
+ När man förstör god choklad genom att lägga i chili i den
+ Att gå upp före åtta på morgonen
+ Mögel
+ Februarigrått
+ Att ha för många olyssnade podcastavsnitt
+ Att tvätta håret (själva görandet av det - inte att ha nytvättat hår alltså)
+ Tystnad som härskarteknik
+ Folk i swingband som sjunger för dåligt men är för snåla för att ta in en riktig sångare/ sångerska
+ Ingefära

8 bloggar jag läser
Elsa Billgren
Underbaraclara
Sandra Beijer
Jennifer Stroud
Emily Dahl
Jonna Jinton
Isabelle McAllister
Polichinelle


7 saker jag vill göra i framtiden
+ Skriva musik
+ Uppträda med jazzdans
+ Fjällvandra överallt i Sverige där det finns öppna fjällstugor
+ Sjunga opera igen
+ Hångla
+ Bo med ett förstahandskontrakt (hur svårt det nu än ska vara)
+ Starta ett swingband


6 saker jag är rädd för
+ Att folk jag älskar ska dö
+ "Alternativ sanning"
+ Att gå hem ensam när det är mörkt
+ Folk som pratar om "eliten" och "vanliga människor", och de resonemang som denna typ av uttryck vanligen hör samman med i dagens politiska klimat
+ Den ökande mängden plast i haven


5 platser jag tycker om att vara på
+ Hemma i sängen
+ På dansgolvet
+ Alesjaurestugan
+ Runt Delsjöarna
+ Berzelii Choklad


4 ord som beskriver mig
+ Kreativ
+ Rättfram
+ Spontan
+ Lekfull


3 saker jag ser fram emot
+ The Blues Garden!!!
+ Våren
+ Att fjällvandra

2 bra filmer
+ Fantastic Beasts and Where To Find Them
+ Wall-E

1 bra låt
Saving Mr. Banks (End Title) | Thomas Newman

Och här är 2013 års version.

(Kommentar: Jag älskar att två saker som har följt med är att jag gillar vårdoft men inte att tvätta håret. Ha! :))

No comments :

Post a Comment