hej från en onsdagseftermiddag



Idag känns det som att jag har återfunnit mig själv lite! Efter ett par veckor av långa suckar. Är det ljuset? Kan det vara så enkelt som att det har varit mindre mulet igår och idag? Mycket möjligt. Eller så är det för att det är en (1) arbetsdag kvar till sportlovet. Eller så är det för att min kör har startat och den är BÄST. Eller så är det för att jag har tillgång till detta (mycket troligt att det är det, nu när jag tänker efter):


Eller så är det för att jag har umgåtts med min mamma idag och sedan varit ensam hemma hela eftermiddagen. Jag skickade iväg Jens hemifrån så att jag skulle få skrota runt och vara själv. Eftersom jag jobbar mycket hemifrån och han pluggar mycket hemifrån, blir det inte så mycket ensamtid för mig om jag inte passar mig. (Ja, egentligen skickade jag inte iväg honom så mycket som jag erbjöd mig att gå någon annanstans och jobba och då sa han att han kunde vara kvar i skolan efter föreläsningen och plugga.)

Eller så är det pga detta underbara som jag har fått låna av min kusin Erika och som alldeles strax ska sprida ut sig över vårt vardagsrumsbord:


Glad onsdagseftermiddag på er hörni!

Christina Kjellsson | Cirkus

No comments :

Post a Comment