1 second everyday: januari

Jag har skaffat mig en tokfin och tokbra app det här året. 1 second everyday heter den och går helt enkelt ut på att man filmar en sekund om dagen som sedan klipps ihop till en liten film (eller rättare sagt, man filmar hur mycket man vill och väljer sedan ut en sekund per dag). Jag har aldrig filmat förut men tycker att detta är inget mindre än magiskt. Så jag tänkte visa min januarifilm. Här är den:



Jag förstår förstås att det är mest magiskt för mig själv, som har varit med om alla dessa ögonblick och har minnen knutna till varje sekund. Men är det inte knäppt ändå hur mycket som hinner hända av värde på en enda sekund? Jag har inte ens filmat något varje dag utan glömt ganska många dagar, men det bryr jag mig inte så mycket om. Helheten är där ändå. Och vad skönt att se att det hände så mycket vackert i en månad som för mig var så dyster och hängig!

No comments :

Post a Comment