den första snön















Att vara glad åt: en frisk kropp och ett friskt sinne, ett kvällsjobb som ger lediga förmiddagar, närheten till ett stort naturområde, en sambo som möter mig i dörren och värmer mina kalla fingrar, en popkör som jag har startat själv och gör att skojiga spännande idéer om vårens projekt och arr poppar in i huvudet alldeles utan att jag försökte, komplimanger från nära och kära, ett aktivt konsumtionsmotstånd, sångrösten som bara utvecklas och utvecklas, föräldrar som stöttar och hjälper, att vara utvilad och slippa bli förkyld, ett smarrigt recept på chokladkaka som innehåller mycket mindre socker än jag brukar äta annars, julen som kommer snart, vännerna som inte tröttnar, förmågan att vara aktivt glad åt så mycket, och den första snön.

Keb' Mo' | Every Morning

No comments :

Post a Comment