adventslyx i det stora lilla



Adventshelgen var lyxig i allt det där lilla som också är det stora. Jag var alldeles ledig och ägnade ingen tid alls åt jobb, bara det!


Jag började lördagen med morgonpromenad som vanligt


och fortsatte med finlakrits till frukostefterrätt.


Sen åkte jag med de här två stjärnorna på utflykt till IKEA. Vi letade ljusslingor och sängbrickor och småpryttlar och hade trevligt.


Mamma vilar. :)



Dagen efter tog Jens och jag en söndagspromenad.


Och fram på kvällen var det dags för första advents-traditionen (fjärde året nu! Det är så fint med sådana traditioner som faktiskt verkligen blir traditioner!) med kvällsfika i Utby. Åh, att kliva av bussen och gå in på gatan och komma fram till huset och kika in genom fönstret och se detta, det är så fint och gott i magen.


Denna adventsfika gick inte av för hackor (även om jag ju för mitt liv inte kan förstå varför man måste ha saffran i allt men JAJA :)).



Kolla vilka fina personer!


Nu börjar de många julfikornas tid! Det är jag mycket nöjd med. Visst blir det inte lika mysigt på kvällarna om det inte är mörkt och kyligt och kulet? Jag tror att det är så.

No comments :

Post a Comment