tre gånger tre vardagar



För två veckor sedan, när jag precis hade börjat tänka på att jag bara fotar på helgerna nuförtiden, bestämde jag mig för att utmana mig själv litegrann och se till att ta upp kameran tre gånger om dagen tre dagar i rad. Såhär blev det!

Måndag:


Går av vagnen några hållplatser tidigare för att promenera sista biten till jobbet genom mina gamla hoods. Jag är hemskt lycklig där jag bor nu och precis bredvid trivselkänslorna saknar jag Vasastan ibland. Så som det kan vara.


På jobbet. Tänk att jag har jobbat i det här sångrummet i fyra år nu. Vilken bra sångpedagog det blev av mig va, kan ni tänka er?







Efter jobbet gick vi bort till Lagerhuset med den fina fina popkören jag leder på måndagar för att umgås lite. Det här är ett så himla gött gäng och jag blir alltid bara gladare att att jobba med dem, aldrig tröttare. Knäppt att folk egentligen står ut med mig som körledare, som är så impulsiv och knasig, men de verkar onekligen trivas i alla fall. <3

Tisdag:


Kan ju inte fota på jobbet pga jobbar i grundskolan på tisdagarna, men såhär såg det ut på väg hem.


När jag kom hem satt Jens i soffan och räknade matte. En så himla mysig syn att komma hem till! Fast jag var bara hemma och vände, eftersom jag skulle iväg och repa hela kvällen.


Godnatt!

Onsdag:


Mamma kom förbi på eftermiddagen för att lämna en födelsedagspresent: En balkonglåda! Jag hade önskat mig det, en fylld med växter som är fina på vintern så att vi har något att titta på från sovrumsfönstret. Och det fick jag. Hon planterade den åt mig och allt. Jag tycker ju om att titta på växter men är betydligt sämre på att ta hand om dem. :)


Sen hade vi genrep inför Hjälp! och jag passade på att ta en loge-selfie.

P.S. Ja, tyvärr är det helt slutsålt i november också, men vi tittar på datum i januari för att försöka få in några föreställningar då med, så det finns hopp!


Sen hade vi lite efter-genreps-mingel med de som var där. Bland annat var det några skolklasser från gymnasiet där, och det var skojigt och ovant att spela för dem (Amanda har ju en vuxen publik i övrigt).

the Beatles | I Want You (She's So Heavy)

No comments :

Post a Comment