helgfotografen strikes again



Jag har som sagt haft en liten fotosvacka på senare, och allra sämst har jag varit på att fota vardagar. Jag vet inte om det beror på att jag inte orkat släpa med mig kameran, att jag ju är lärare och därför inte kan fota på jobbet eller att jag har blivit sambo och därför trivts hemskt bra med att bara sitta hemma i soffan bredvid Jens på fritiden ... Jag ska göra mitt bästa för att råda bot på det, för jag vill egentligen helst fånga alla delar av livet. Tills jag har lyckats ändra på situationen får ni hålla till godo med några bilder från de senaste helgerna.


En söndag var jag och Jens bjudna på söndagkvällsfika hos Anna och Johannes. Det är alltid så himla lyxigt och en alldeles underbar tradition.


En lördag träffade jag denna fabulösa tvåbarnsfar (!!!) som var i stan med sin familj. Det är överlag så himla mysigt jämt att hänga hos Johannes föräldrar. Ni vet hur det är när man har känt någon sedan man bodde hemma, att man kramar om hela familjen och folk vet vad jag jobbar med och att det bara är så himla hemtrevligt. Så är det hos Johannes familj.


Här är Johannes lillebror Teodor och den allra nyaste sonen Nore. Resten av familjen fastnade tyvärr inte på bild den här gången.


Men kolla de där pytteskorna som matchar mina kängor! <3

Samma kväll gick jag på opera med Åse. Vi hade tänkt gå på bio, men den film vi ville se var slutsåld. Då tänkte vi gå på teater, men den pjäs vi ville se var slutsåld. Tja, så då får det ju bli opera då! Vi såg Idomeneo som var mycket svår att begripa (jag bara: kan vi få en opera med klassicistisk eller romantisk musik och rimlig handling någon gång? S'il vous plaît?) men sevärd bara för Ida Falk Winland som är löjligt bra, alltså så löjligt bra att jag satt som klistrad vid hennes toner.


Åse, vad tyckte vi om den här handlingen?


Efteråt gick vi till Bommens och så fick Karin, Tove och Julia, som jobbar på Operan, förklara handlingen. Tur att man har kontakter ...


En söndag (nej, en massa söndagar) hade vi repdag med Amanda. Vi har premiär ikväll och det har varit rätt mycket med det den senaste veckan, kan man säga.



En fredag åt jag lunch med Anna, men glömde fota Anna (utom i spegeln - ser ni?), bara hamburgaren (vi var på Tugg - det var gott) fastnade. Ej godkänd prioritering. :)

Mapei | Blame It On Me

No comments :

Post a Comment