fredag med skogsfoto och pannkakskalas



I fredags började jag som vanligt dagen med morgonpromenad. Det ovanliga med promenaden var att jag jobbade samtidigt.


Fia hade nämligen beställt nya pressbilder och morgonljus är ju alltid att föredra, så vi sågs hemma hos mig och gick rakt ut i skogen. Det blev en härlig promenad (att få göra uppdrag åt sina nära vänner är ju en sådan lyx!) och superfina bilder, som ni lär få se mer av så småningom!


När jag kom tillbaka hem hade förmiddagen gått, jag såg till att få i mig frukost och åkte sedan in till stan och tränade ett skivstångspass iförd mina snyggaste träningstights. Älskar för övrigt att köpa träningskläder, för man blir ju snygg i allt!


Efter duschen promenerade jag ned till Berzelii och beställde eftermiddagsbuffén. Ibland gör jag nämligen det onämnbara att jag inte äter riktig mat till lunch! Och den här dagen ville jag götta mig ordentligt. Så då blev det chèvre på knäckebröd med päron- och chokladmarmelad, ananas och päron, bakelser av tre sorter, praliner av många fler sorter, finlakrits och varm choklad till lunch denna dag - buffé är en fantastiskt uppfinning. Dessutom passade jag på att skriva brev till en vän som jag länge försummat.


När jag kom hem frampå eftermiddagen var färgerna så vackra från gavelfönstret.


Jag var dock inte hemma länge, för jag var bjuden på pannkakskalas i Krokslätt!



Ingen mindre än Åse fyllde år! Hon är ju rätt förtjust i Marshmallow Fluff, som vi vet. :)


Sen lekte vi charader tills det blev dags att säga godnatt och gå hem. :)

No comments :

Post a Comment