morgon på sjöbacka gård



Dagen efter Jennies och Niklas bröllop vaknade vi, Jens och jag och Anna och Emelie, på ett bed & breakfast i Skillinge. Där var det inte fult.




Jag var tvungen att gå runt och fota lite. De där rosorna fotade jag från ut genom fönstret i mitt och Jens fina rum. Det var så himla lyxigt att vakna sömnig i sådana där fluffiga, vita lakan och så bara titta ut och så är allting så vackert.



Jag hade tänkt att det skulle vara så pittoreskt att det var löjligt att bo på bed & breakfast på Österlen. Att det skulle kännas tillgjort. Och så var det liksom inte löjligt alls! Bara vackert och skönt, sådär så att jag kände att jag skulle vilja stanna där och bara vara och andas i några dagar. Det kunde jag inte den här gången, för jag hade andra planer, men kanske nästa år?



När jag hade fotat av mig en aning slog jag mig ned vid frukostbordet.




Och efter frukosten gick jag ut och tog en vända till runt huset, bara för färgernas skull.


Hejdå, Sjöbacka gård! Vi ses en annan gång.

(Sedan tog jag bussen och tåget till Malmö ihop med Jens, och sedan ensam vidare till flygplatsen därifrån, för min sommarresa var ännu inte slut. Men mer om det senare!)

Richard Walters | The Rules for Lovers

No comments :

Post a Comment