plommon, fantasy och förkylning



Jahaja! Jag blev sjuk. Som man blir efter Herräng, jag vet ju det. På sjätte dagen nu (men nu är jag faktiskt frisk, för imorgon åker vi till Stockholm på semester, så det så). Det är tråkigt att missa så många sommardagar jag kunde ha hittat på roligare saker (det var då satan vad alla har roligt på instagram just den här veckan då), och jag har varit väldigt rastlös, och det har varit segt med hostan ... Men allt som allt var det bara en vanlig förkylning, och jag har kunnat njuta av att ta det väldigt lugnt. Dessutom ... när man har lösgodis, korsord och pojkvän, kan man verkligen vantrivas på riktigt då? :)



Vi har varit ute i trädgården och plockat plommon också. De är så vansinnigt goda precis just nu.


Här sitter Jens och läser ett quiz ur Ica-Kuriren högt för mig. ("Är vi redan pensionärer?" undrade han. "Om man blir det av att quiz i Ica-Kuriren så gärna för mig", tyckte jag.)


I torsdags kände jag mig piggare, så tog vi en kort promenad bort till biblioteket och lånade böcker till mig. (Sedan var jag helt matt och låg på soffan resten av dagen.)


Och annars har jag mest suttit still med en bok och en skål med glass. Så nej, jag tänker nog inte att det gått någon värst vidare nöd på mig den här veckan, ändå.

Tracy Chapman | All That You Have Is Your Soul

1 comment :

  1. Har precis läst ut Cirkeln-trilogin. Så himla bra! Hoppas att du snabbt blir frisk nu. :) (Och man behöver ju inte sluta läsa och äta glass för det. ;))

    ReplyDelete