swingin' spring 2016



Ni vet, ni har ju varit med några år: i juni kommer Swingin' Spring, min dansförenings stora lindy hop-helg. Jag var inte officiell fotograf i år (jag blev tillfrågad sent, då jag redan hade gjort andra planer) men jag var där och dansade på kvällarna i alla fall. Och tog såklart med mig kameran bara för skoj (och, om jag ska vara helt ärlig, för att jag känner mig halv utan). Så här är några visuella intryck från helgen:






















För min egen del var detta inte mitt bästa Swingin' Spring-år. Jag hade sett fram emot det mycket, och peppen var hög på alla roliga idéer och fina detaljer som organisatörerna hade fixat till. Men det var alldeles för varmt, och alldeles för stort följaröverskott (jag förstår att man inte märker av det om man är en duktig dansare, för då blir man uppbjuden i alla fall, men för följare på medelnivå som jag själv blir det stor skillnad). Dessutom missade jag den efterlängtade late nighten på grund av anledningar (några praktiska, några emotionella). Oh, well, alla dansevent kan inte vara ens personliga bästa, tyvärr ... Tur att jag har tre till bokade i sommar. :)

(Mer dansfoto? Här är taggen för mina lindy hop-bilder och här hittar man all dans, alltså både lindybilderna och en del blues och balboa.)

2 comments :

  1. Trist att du tyckte det var för stort följaröverskott! Vi tog in cirka 15 extra följare och på kurs tog vi in exakt jämt antal. På kurs hade vi dock ganska många avhopp från följare i sista sekund så det var föraröverskott. Jag vet inte vad de faktiska talen blev på hur många som kom till lägret totalt förare/följare.
    Himla fina bilder!! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad knäppt! 15 extra borde ju inte vara så mycket. Jag upplevde det som att det satt och stod drösvis med följare längs kanterna. Jag måste haft en dålig inställning från början om jag uppfattade det så snett.
      Tack! :) Och tack för allt fantastiskt jobb ni gjort!

      Delete