söndag och måndag vid skansen kronan



HURRA det blev sommarlov i år igen och hur firar man det om inte med gelato? Det här verkar vara året då jag på riktigt har bestämt mig för att det är värt att betala dubbelt så mycket för gelato som för annan glass ... för det är ju så löjligt gott. Den här var dock för stor, orkade inte ens äta upp hela (jag vet, vad är det för fel på mig?).



Vi promenerade upp mot Skansen Kronan för att beundra utsikten.


Och det var den här jag hade till sällskap. (Han är inte ledsen alltså. Johan bara ser ut såhär när han är lite trött.)


Själv hade jag störtlångt hår! Det gick att sätta upp i tofs!


Alltså såhär långt, oformligt, slitet och bedrövligt. (Det mesta rök dagen därpå.)


Sen åkte jag hem till det lilla radhusområdet där vi hänger ut lakanen på tork i trädgården.


Det fanns mat och sällskap därhemma!


Och inte vilket mat som helst, utan jättegoda burgare med grillad svamp och persika med smet på.


David var också nöjd.


Sedan blev det raskt måndag och jag fann mig själv tillbaka vid Skansen Kronan, för picknick med kollegorna på ett av mina många jobb.


När vi snacksat färdigt på olika godsaker promenerade vi ned till Mañana för tapas (tapas för andra gången på tre dagar = lycklig Kristin).



De här fina kollegorna var med! Och skulle visa hur god maten var på bilden ovan - ni får bedöma själva hur väl det lyckades. :)


Efterätt kan man alltid klämma ned.


Och här är min fina chef och kollega Anna.

Framemot tio på kvällen var jag så mätt och glad att jag nästan kunde rulla hem till Utby. :)

No comments :

Post a Comment