midsommaraftonen



Kolla, en typiskt midsommarglad tjej! Jag hade en grym midsommarafton p.g.a. världens bästa gäng + mycket god mat + inget regn.


Vi firade hemma hos Karolina och började dagen med en sen midsommarlunch. Kan redan nu varna för högt fokus på mat under denna dag. :)


Rädisor är en så underskattad grej ändå? Nästan ännu mer somrigt än vattenmelon för mig (men inte lika somrigt som ljummen röd saft, nektarin och bulle på stranden).






Sedan satt vi sönder en röten stol och skrattade så att vi tjöt. :)


TÅHTA!


Jag är ganska säker på att den här leken har synts i bloggen förut - en sån där musikgissningslek där ens lagkamrater ska nynna den låt som står i appen, och så ska man komma på titeln utifrån det. Jag tycker det är rätt svårt (för få blues- och swinglåtar med helt klart), medan laget bestående av Karin, Tove och Karolina roade sig med att nynna låtarna i stämmor och sånt. :)


När vi hade lekt klart (och jag hade legat inne på soffan och vilat bort lite tråkig huvudvärk, vilket för en gångs skull fungerade!) blev det kvällsljus och vi väntade på grillen.



Smarr-grillat till middag.


Efter det insåg jag att ljuset höll på att bli lite dunkelt (här är klockan tjugo i elva), så då tjatade jag ut folk på gräsmattan så att jag kunde ta gruppfoto. Ingen fest utan gruppfoto om jag får bestämma. Och ja, ni ser ju vilket guldgäng jag hade äran att tillbringa min dag med!


Sedan gick vi igen igen för jag hade gjort ett midsommar-jeopardy. Jag gör ju alltid quiz men den här gången kände jag för att anstränga mig lite extra. Det blev klang och jubel! (Fast några av frågorna var väl svåra - jag lovar att skärpa mig till nästa gång!)

Vid midnatt när vi hade kalasat i tio timmar och var alldeles trötta och mätta och lite lagom goa i kropp och knopp bröt jag upp och begav mig hemåt. Tack vänner för den här strålande dagen! Kan vi göra om det snart?

Spice Girls | Stop

No comments :

Post a Comment