kycklingar!



Förra helgen åkte David, Lisa och jag på söndagsutflykt till Davids och Johannas föräldrar för att titta på kycklingar. De har sådana just nu nämligen, en hel drös! Och jag har aldrig sett några riktiga levande kyckligar förut. Än mindre hållit i dem eller klappat dem. Och jag fick ju alltså spatt. Kolla vad gulliiiiiigt. Hur de liksom vistades i klump och allra helst tryckte ihop sig mot varandra och sedan somnade alla på en gång. Så gulligt.


Lisa har sett massvis med kyckligar i sin dag (p.g.a. är också från landet, som Johanna och David), men tyckte allt att de var bra söta ändå!


Sen tittade vi på de vuxna hönsen.




Och på utsikten.


Och växthuset (en annan gång när jag var i växthuset såg det ut såhär).


Tårta!

Och sedan ...



... lite mer gos. :) (Höll på att skriva "sedan åkte vi hem igen" ... Men det var inte riktigt sant. Först smet jag tillbaka in till kycklingarna. De fick nästan bära ut mig handgripligen därifrån. :))

Gabrielle Aplin | Salvation

No comments :

Post a Comment