tvättstreck och pastellväggar i madrid



Godmorgon! Fredag och en ny dag i Madrid. Våra danskurser började först på lördagen, så vi hade en hel dag till att turista och kolla runt. Här hänger tvätten på vårt hotell.


Glada personer i hiss. :)


I Madrid finns det massvis med sådana här små mini-hotell/hostel, som tar upp en våning i ett vanligt bostadshus och har en åtta-tio rum sådär. Har trivts bra på sådana både den här gången och förra våren (även om rummet kanske var lite väl litet på det här stället). Så det här är alltså "hotellets foajé".


Och här är brevfacken. Påminner om de som satt i mitt hus när jag bodde i Frankrike.


Frukooooost!


Glad Mattias ...


... mystrött Sebastian ...


... och croissant-sugen Johanna. (Jens var såklart också med, men han satt för nära mig, så det blev ingen bild på honom. :))


Efter frukost gick vi på mitt förslag till Museo Reina Sofía där de har nyare konst än Prado (där vi var dagen innan).


Där var det stoooort och skitfint.


Jag kallar den "Johanna och konsten". :)


Jag är inte alls förtjust i Dalí och efter ett tag blev det RÄTTSÅ mycket surrealism (de verkar ha haft gott om det i Spanien) men det var å andra sidan superfett att ha sett till exempel Guernica (som man inte fick fota såklart) och de andra på riktigt. Tycker jag.


Rätt pampigt museum alltså.




Så mycket fint att titta på i Madrid när jag gick hemåt efter en extralång ensam stund på museet (de andra tröttnade lite fortare).


Här står Jens i vårt fönster och tittar på kvällsljuset.

Sedan bar det iväg till fredagens danskväll som ju också var starten av Espanish Blues Festival. Danshelgen får ett eget inlägg!

No comments :

Post a Comment