farväl till lägenheten

Ja, imorgon går flyttlasset. Och jag känner mig trött och stel av allt packande och nostalgisk och sorgsen och lite rädd för framtiden och glad för allt det fina och lyckliga. Så glad åt de tre och ett halvt år som jag har bott här. Så här är en sorts återblick; en liten liten bråkdel av allt det fina som har hänt i den här lägenheten medan jag bodde i den.



Jag har haft två pre-trettondagsbal-middagar.


Jag har haft familjen över på födelsedagsfika.




Jag har haft tre våffelkalas med alla mina vänner.



Samtliga innehöll quiz såklart. :)




Jag har ätit linssoppa och glass och druckit mängder med koppar varm choklad.


Vännerna har också druckit en massa varm choklad.


Även en viss mängd choklad i fast form har konsumerats. :)


Jag har haft två prima julgranar (2012 hade jag ingen eftersom jag var deprimerad och bodde hos mina föräldrar den julen, och nu senast hade jag ingen eftersom jag först jobbade störtmycket och sedan inte var hemma över jul och nyår, så det var liksom ingen idé).


Jag bjöd in till knytismiddag för framtidsspåning med det som skulle bli bluesfamiljen, så att vi kunde drömma ihop, styra ihop och komma på strålande idéer. The Blues Garden till exempel började spira på just det här mötet ...


... som såklart avslutades med bluesdans i mitt kök.


Och sedan fortsatte vi dansa blues i mitt kök vid en mängd andra tillfällen.


Jag har varit sjuk.



Jag har bjudit på frukost, många många gånger.


Jag har haft fotovernissage.


Jag har kokat knäck och myst i adventssljusstakssken.


Jag har sovit gott i min fina, specialgjorda säng som Johan och Daniel snickrade åt mig.


Jag har brett ut mig med pyssel i hela lägenheten.


Jag har blivit kär (ja faktiskt precis i den här lägenheten var det som jag befann mig när jag blev kär).







Och i största allmänhet haft mina vänner här så ofta jag bara har kunnat.



Jag har diskat ganska sällan och samlat dammråttor i hörnen, jag har orsakat stopp i avloppet med allt hår jag fäller och haft sönder en glashylla i kylskåpet genom att ställa in en varm kastrull på den, jag har suttit i min gröna fåtölj och läst med fötterna i varmt vatten, jag har skrivit en C-uppsats och startat ett företag, jag har gråtit ögonen ur mig över en förlorad kärlek, jag har skurit upp ungefär tusen apelsiner till frukost, jag har strukit lakan för att jag tycker om det, redigerat ungefär åtta tusen bilder och nästan alltid vaknat trygg.

Och jag har trivts, i denna lägenhet med dess märkliga vinklar och vrår, takfönster och underbara takhöjd. Som jag har trivts.

James Back | Hold Back the River

2 comments :

  1. Replies
    1. Visst är det! Eller: Tack! Eller vad man nu ska svara. Det var en väldigt fin tid.

      Delete