espanish blues festival 2016



Sista Madrid-inlägget är det som innehåller själva helgen - själva anledningen till att vi åkte dit - ja, all bluesdans alltså. Vi hade lektioner lördag och söndag och danskvällar fredag, lördag och söndag (men som ni redan sett åkte vi dit redan på onsdagen för att hinna turista och semestra lite också), och som vanligt fotade jag mycket mindre när väl dansen satte igång. :)

Bilden ovan föreställer i alla fall mitt notställ. Ja, för Mattias och jag var ju bokade som band och spelade båda kvällarna, ett kort set på fredagen och ett långt set på lördagen. Hurra vad kul det var! Alltså så himla grymt och skönt att vara så jäkla trygg med bluesen som jag är nu. Och med Mattias och hans underbara musikalitet förstås. Alltså ja, det var så fantastiskt roligt.



Och sen dansade vi! Dock inte jag så mycket, just den kvällen. För innan jag sjöng var jag nervös/ spänd/ laddad, och efteråt släppte alla spänningar så att jag ögonblickligen blev knastrött och helst ville gå hem och sova. Inte min mest lyckade danskväll alltså. Men det får vara okej; jag hade trots allt jobb att göra, ju, och njöt dessutom tillräckligt bara av att få sjunga.


Lördag och lektioner, fyra stycken. Allra mest tyckte jag om den här med Vicci, som är en av de bästa lärare jag vet.





Lektionen innebar tankar om rörelse och scenrum och om att ta plats i rummet. Gott för själen och kroppen, och det växte fram så vackra rörelser överallt. Dans alltså, vilken grej.



Lektionerna för min nivå var i för trånga, men ljusa och vackra lokaler. Gillar trumsetsförvaringen! :)


Sedan sammanstrålande jag med de som gick andra kurser och som hade sina lektioner några kvarter därifrån.



Så hopplöst att ta rimliga bilder på detta gäng alltså. :)


Sedan fotade jag inget mer på lördagen, bara dansade, och sjöng då förstås eftersom Mattias och jag som sagt spelade på lördagen också. Såhär ser förresten ett hörn av Big Mama Ballroom ut när det är tomt på dansare. Big Mama Ballroom är Gas och Albas alldeles egna danspalats där alla danskvällar ägde rum. Det märktes att de hade lagt ned kärlek i varenda detalj, nu när de startade en egen dansskola och kunde få allt precis som de ville.


Söndag! Mattias, ganska trött mellan lektionerna. :)


Sista kvällen var det cabaret precis som förra året. Vi - alla som hade valt "performance" som tema för de av helgens lektioner som inte var indelade efter nivå - inledde cabareten med ett massnummer. Så himla kul! (Fotat av Kristian, själv står jag ju där mitt i och har roligt. :))

Och här är lite mer cabaret (så roligt att fota dans, ju):












Och sedan var det dans! Jag hade en så fin, lång, grym danskväll på söndagen, vilket var både härligt och välbehövligt efter att ha ägnat mycket energi åt sången både på fredagen och lördagen. Åh, bluesdans. Tur att jag har två nya resor inbokade, så att det inte dröjer för länge emellan.


Tre trötta sötnosar i hissen på hotellet klockan klockan kvart i fem på morgonen. <3

Carolina Chocolate Drops | Knockin'

No comments :

Post a Comment