what a way to make a livin'



Min jobbsituation är ju oftast väldigt lyxig på det sättet att jag inte jobbar så mycket, och oftast på tider och som passar mig och min dygnsrytm bra. Men en av nackdelarna med att ha många jobb som jag har, är att det då och då kommer perioder då man behövs överallt samtidigt ... December tenderar att vara en sådan period, som ni vet om ni har läst den här bloggen ett tag; likaså dyker det upp föreställningsperioder lite då och då, så det är extra många timmar på ett ställe, samtidigt som jag behöver sköta alla mina vanliga jobb. Veckan som gick var just en sådan. En sådan då jag går upp klockan sex för att vara på jobbet klockan åtta, åker direkt till nästa jobb någonstans på eftermiddagen och sedan kommer hem därifrån vid halv tio-tio. Denna gång blev den ju dock kortare än vanligt på grund av påsken; en ovanligt kort vecka med ovanligt långa dagar. Några bilder från den kommer här:


Tidig, klarblå morgon på färjan ut till öarna.




Lite av dekoren jag fotade i en paus mellan föreställningarna. I år var det barnföreställning, som våra elever spelade för alla kommunens klasser i årskurs 1-4. Gissa vilken historia den byggde på? :)


Den här fotade jag bara för att jag tycker att det är så fint med gamla böcker ... Också del av dekoren, men faktiskt en helt äkta inventarieförteckning för Hönö folk- o. fortsättnin.- skola för år 1940. Det ni.


På kvällen fick jag en påskblomma av chefen på ett av mina andra jobb. Då blev jag glad!


Vallgraven därhemma, kvart i sju-dimman.


Men dagen efter var det strålande sol igen och promenaden till jobbet från färjan såg ut såhär.


Och så var det plötsligt onsdag kväll och redan slut på föreställningsdagarna. Svårt att tänka sig att det bara en timme tidigare var helt fullt i denna idrottshall: svarta backdrops och skärmar behängda med tyger, scengolv, en stor orkester med stolar och notställ på podier i olika höjd; massvis med dekor, högtalare, sladdar, strålkastare elever, publik. Efter en rekordsnabb nedroddning (när man är så många som vi var bara trollas allt bort innan man hinner blinka) återstår bara att sopa golvet.


Och blommor och applådtack fick kulturskolans sångpedagog också, kan ni tänka er! :)

Men NU är det påsklov i nio dagar! Jag vill vara i Göteborg och Malmö, dansa en massa, klippa och klistra med mina fotoalbum och dega i största allmänhet. Glad påsk!

Lars Danielsson | Forever You

No comments :

Post a Comment