authentic jazz weekend på wcj



I helgen var det authentic jazz weekend på WCJ! Kurser i jazzdans (inte sån där som man dansar på "dansskolor" och som jag höll på med när jag var liten, utan sådan dans som är anledningen till att dansskolevarianten fortfarande kallas jazzdans, nämligen den solodans som man dansade förr i tiden till jazzmusik ... Hängde ni med? :)) hela dagarna, och socialdans (och uppvisningar och tävling) på kvällarna. Det var så himla roligt och bra och fint arrat.

Jag hade med mig kameran och blixten mest för skoj och för att jag ville öva lite med lite ny utrustning (som jag för övrigt fortfarande inte har känt in helt och hållet - måste läsa på om det där) och var inte tillfrågad om att vara officiell fotograf eller så. Men jag tänkte att de bilder jag blev nöjd med av mitt testmaterial kan jag ju passa på att visa. Såhär såg det ut:


































Och själv såg jag ut sådär, fotat av Fredrik Henningsen och redigerat av mig.

Och nu är det tråk-måndag och jag skickar fakturor, uppdaterar bröllopsportfolion en aning, saknar Jens, känner av en viss (läs: skarp) träningsvärk i ljumskarna efter all charleston- och snurrträning, samt bakar in och sparar på all dansglädje och inspiration från helgen, så att jag kan använda den snart igen.

Sidney Bechet | Viper Mad

2 comments :