en försmak



Nu är jag hemma!
Jag har varit i Senegal i två veckor med min kör, Sångensemblen Amanda, och det har varit en så vidunderlig resa.

Vi har haft fem konserter, tränat västafrikansk på stranden på förmiddagarna, badat nästan varje dag, gått på marknader, träffat folk, lyssnat på musik och slumrat i hängmattor och jag har haft det så fantastiskt bra. Så bra att det nästan är löjligt. Jag har fått upplevelser och vila, sång och semester. Och jag har inte varit det minsta sjuk. Trots allehanda förkylningar, oroliga magar och malariatablettsbiverkningar som drabbade kören lite varstans, har jag varit frisk och pigg och glad. En enda dag av de fjorton vi var där var jag trött och grinig, och redan dagen efter gick det över. Så skönt och lyxigt!

Det kommer sjuuuukt många inlägg med bilder förstås. (3996 foton tog jag, men jag lovar att ni inte ska behöva titta på alla.) Men för att inleda kommer här snabbvarianten i form av mobilfoto, de som en del av er redan sett på instagram:











(Åh, vad jag ser fram emot att visa er bilderna från storkameran. :))

No comments :

Post a Comment