fyra vardagkvällar innan snön smälte



Förra veckan hade jag fyra så fina vardagskvällar; jag tog vara på den ovanliga lyxen "vardagkvällar utan jobb" eftersom inte alla mina jobb hade dragit igång för vårterminen än. Såhär såg de ut:



MÅNDAG Möte med Blues Gardeners i mitt kök. För visst blir det Blues Garden för tredje året i rad, visst är det slutsålt, visst tycker vi att vi gör världens bästa bluesdansworkshop. :)



TISDAG Tisdagsblues. Det kändes som en evighet sedan, som att jag inte hade dansat blues på flera månader, men när jag tänkte efter insåg jag att det bara försvann en enda bluestisdag under juluppehållet (eftersom vi har bluestisdag varannan vecka). En månad mellan bluestisdagarna är dock för mycket det med. :) Den här tisdagen både DJ:ade och dansade jag. Störtmysigt!




Och efteråt på väg hem blev det lite snöfoto. En av mina älsklingsgrejer med Trevliga Trion är att de aldrig bangar att leka.





ONSDAG Onsdagen var i och för sig inte en jobbfri vardagkväll, men jag hade en fin dag på jobbet och var på redigt gott humör. Såhär såg kvällen ut vid åttatiden. Jag stannade på ICA och handlade på vägen från busshållplatsen, och blev tvungen att stanna och fota stup i kvarten trots tung matkasse och frusna fingrar. Då är det bra fint ute.


TORSDAG På torsdagen var jag och fikade med Johan, pre-bio.


För vi skulle se Heima! Hjälp vad peppad jag var. Här är vi i foajén till Bio Roy. Och åh vad vi tyckte om den. Både majestätisk och vacker och långsam och finurlig och inspirerande. Om man nu gillar Sigur Rós då, vilket jag gör himla mycket. Hurra!




Sedan promenerade vi hem, för det är ju så käckt nuförtiden att Johan bara bor ett stenkast ifrån mig. Precis som det ska vara. Godnatt!

Sigur Rós | Glósóli

No comments :

Post a Comment