2015



Vad var årets triumf?
Det har varit ett relativt triumf-fritt år. Jag har jobbat på! Tycker ni förresten inte att bara själva livet räcker som triumf?

Årets tre bästa resor?


Espanish Blues Festival i Madrid


Stockholm i somras


Stockholm i höstas

Vad var din största framgång jobbmässigt 2015?
Att jag bestämde mig för att jag inte kan ha så många deltidsjobb som har har och framför allt inte för så lite pengar. Återstår att sätta planerna i verket, men bara beslutet och förändringsviljan är en framgång.

Vilket var det roligaste giget?


Lätt med the Sky Is Crying på blues night i Stockholm i november. Det var helt galet! Alltså folk jublade och skrek?! Och vi var tydligen helt hypeade? Och det var helt fantastiskt roligt att spela, jag tror att vi var ett riktigt, riktigt bra band, på rätt ställe vid rätt tid.

Årets tre roligaste fester?


Sofias och Karins trettioårsbaluns


Lördagsfesten på Gothenburg Lindy Exchange


Karolinas födelsedagsfest

Årets bästa utflykter?


Runt Delsjöarna med trevliga trion


Till Louisiana med Jens


På Farmers Market med Johanna, Sebastian och David


Årets bästa fritidssysselsättning?
Dans dans dans! För tredje året i rad tar dansen hem detta pris, men vad annat ska jag göra liksom? Blues, lindy, balboa = AWESOME.


Årets bästa projekt?
Mitt bluesband! Jag älskar mitt bluesband!

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Ella Fitzgerald, St Lucia och the Weepies ligger i toppen enligt last.fm.

Vilka tre låtar har du lyssnat mest på?
No. 4: Lite og stort
St. Lucia: The Way You Remember Me
Kristian Kristensen: Rusen våkner igjen
Laura Mvula: She
Pink: Glitter in the Air

Bästa filmen du såg för första gången?
Jag tyckte mycket om Pride.

Vilka kläder har du använt mest?
Jag köpte ett par svarta, vida byxor i våras, som jag vill ha på mig jämt. Känner mig lika fin i dem till dans, till vardags och på scen. Mycket bra med sådana plagg.


Vad fick dig att må bra det här året?
Den här magiska förmågan jag visst har att se det goda i det lilla, att fatta kloka beslut och välja det som är bra för mig, att uppskatta saker som är gratis, att vara glad åt det jag har och i största allmänhet trivas med livet.

Vad har gjort dig ledsen det här året?
Världsläget.

Vad var den största positiva överraskningen?
Kanske ändå detta (på tal om frågan innan)!


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Åt långfrukost med några av mina bästa vänner, bjöd över några släktingar på eftermiddagsfika, och åt middag ute med min käraste.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Bodde i tält på Herräng. Never again.


Vad var det bästa med det här året?
Alltid människorna.

No comments :

Post a Comment