stockholmslördag del 1



På lördagsmorgonen i Stockholm klev vi i familjen iväg till Kungsträdgården, där vi mötte min bror och svägerska.



Vi skulle nämligen ta spårvagnen ut till Prins Eugens Waldemarsudde och titta runt. Det var soligt och klart och ett alldeles perfekt utflyktsväder.


Först gick vi in på museet, för vi ville titta in i Prins Eugens sällskapsvåning.



Där var det stiligt värre!


Sällskapsvåningen var min favoritdel av museet, men vi gick vidare och tittade på övrig konst också. (Mamma tittar på konst.)


(Pappa tittar på konst.)


(Henrik och Lisa tittar på konst.)


Sedan stod vi och pratade utanför om planer för resten av dagen och kvällen.


Och sedan bar det iväg vidare till Rosendal, för eftermiddagsfika.




Det var som sagt en sådan här förfärligt fin höstdag, klart väder men inte så kallt, ljust och vackert. Jag kan i och för sig tänka mig att Rosendals trädgårdar är trevligt andra dagar också, men det gjorde sig verkligen fint den här dagen.


Vi fikade goda kakor.



Och promenerade lite till.


Mina föräldrar!

Sedan skildes vi åt och gick åt olika håll en stund, men det får ni se i nästa inlägg! Jag mastodontfotade hela dagen, så jag tyckte att det var bäst att dela upp dagen i två inlägg.

Francis Poulenc | Sonat för cello och piano: II. Cavatine

No comments :

Post a Comment