åtta första adventar

Jag funderade på om första advent är en tillräckligt stor grej för att gillas som en av det här årets högtids-samlings-inlägg (hittills: tio valborgsmässoaftnar, elva midsommaraftnar, nio födelsedagar). Behövde dock inte tänka särskilt länge. Jag tokgillar första advent! För det är då man inte längre betecknas som helt galen när man frossar i julmusik och allmänt glitterpyssel. :)

Hade dock inte lika många av de äldre första adventerna dokumenterade, men alla de senaste åren finns. Här får ni se:


2008 Min första jul i kollektivet. Det är så många detaljer i den här bilden som gör mig nostalgisk - för vi hade det verkligen väldigt, väldigt fint rättså ofta i vårt kollektiv. Till exempel åt vi bevisligen Johans hemlagade pizza till middag, och min plats denna söndag var helt klart den som är längst upp till vänster i bilden, för jag har fått en stor egen paprikabit bara till mig på tallriken. :)



2009 Hängde upp Johans adventskalender i sovrummet. Klart värt att göra adventskalendrar till folk bara för att det är så kul att slå in sådär många paket i färgkoordinerade papper. :)



2010 Adventssjungning med Härlanda kammarkör, som jag sjöng med på den tiden. Hemma i kollektivet hade vi gigantiska fönster och därför gigantiska adventsljusstakar som Johans farfar, om jag minns rätt, hade gjort.







2011 Mysigt adventsfika hos Julia och Johan, ny adventssjungning med kammarkören, och sedan köröl på Paddington's, med bland annat systrarna Lundström.




2012 Övningskörde med Johan och var på glöggmys hos Kristoffer och Andrea. Det här var precis när jag hade brutit ihop, jag grät mig igenom dagen. (Det intensifierades några dagar senare och sedan fotade jag inte på flera månader.)





2013 Maxat firande detta år alltså! Adventsgudstjänst med Johan och Sandra (mamma var kyrkvärd), sedan adventskonsert på kvällen - för att lyssna på min egen före detta kör, och sedan raka vägen till Utby för adventsfika med Trevliga Trion och kompani.




2014 Mera adventsfika i Utby! Med Trevliga Trion, massor med fika och bluesdans.


2015 Hade en superfin fullsmockad dag. Den får ni se mer av i ett helt blogginlägg snart!

Anders Widmark Trio | Bereden väg för Herran

No comments :

Post a Comment