karuseller, glass och josé gonzález



Häromveckan var det dags för den här sommarsäsongens enda (!) Lisebergsbesök. Jag hade Johan med mig och vi skulle på konsert, men först tog vi en promenad bland karusellerna.






Kan tänka mig att man formas till livslång Lisebergslojalitet som barn om man växer upp i Göteborg och har en familj som har råd att gå dit varje sommar, som jag. Hos mig har det i alla fall funkat precis så och jag tycker fortfarande att det är så fint och glatt och finurligt på Liseberg.


Så blev det konsertdags och José González klev upp på scen. Jag var peppad, har inte sett honom live på flera år, så det var ju dags.


Han hade ett bra band med sig och nya fina arr på saker och ting. Och han spelade Hand On Your Heart som är min favoritcover med honom, och medan konserten pågick mörknade det och blev höst runt omkring oss. Fint!



Efteråt var det glassdags såklart!


Och jag lekte med lång slutartid (är så dålig på den sortens tekniska experiment, även om de är enkla) och fångade ett av tågen i nya Helix, som jag inte har åkt än. Det får bli nästa sommar om jag törs.

Men först kommer ju en hel vintersäsong med julsång på Liseberg för min del (precis som förra året). Då får ni komma och lyssna!

José González | Hand On Your Heart

No comments :

Post a Comment