födelsedagsdags

Som jag konstaterade i mitt förra inlägg: födelsedagarna blir bara bättre och bättre ju äldre jag blir. Här är min senaste, nu i fredags:



Började med frukost på Steinbrenner p.g.a. varför inte?


Deras knäckebröd är helt grymt gott.




Och något annat som var gott var sällskapet.


<3!


Efter en liten stund dukades det fram bakelser. Mycket rimlig frukost!



När vi suttit där till tolv eller så promenerade Jens och jag hem och tog med oss Anna. Hon hade inget bättre för sig i ett par timmar utan kunde lika gärna sitta och titta på medan vi städade min lägenhet, tyckte hon. Ja, varför inte?


Sedan blev det eftermiddag och dags för födelsedagsfika! Med mina föräldrar, min moster och min gudmor och hennes man. Ja och så min käresta förstås.




Mamma har en ny telefon som hon håller på att lära sig att fota med, men hon var visst inte nöjd med resultatet. :)



Ibland hamnar jag i diskussioner med folk som tycker att det är märkligt med faddrar/ gudföräldrar. "Vad ska man med dem till", liksom. Jag bara - era gudföräldrar har missförstått! Det är ju grymt att ha en fadder. Som t.ex. ringer till en och pratar om livet, läser ens blogg (hej Gunilla!), är stolt över en på ens examenskonsert samt kommer på ens födelsedagskalas. Jag önskar att alla hade en sådan gudmor som jag har! (Jag har en mycket rimlig gudfar också, men han bor längre bort. Här är han.)



Och sedan åt Jens och jag tapasmiddag eftersom jag fick välja och jag älskar tapas. Så allt som allt en rätt så perfekt födelsedag, skulle jag säga!

Peter Gabriel | Down To Earth

No comments :

Post a Comment