blunda mot solen, allting är guld



I onsdags hade jag en halvdag höstlov. Det vill säga, det var förstås höstlov från skolorna hela veckan, men för mig blev det bara en halvdag; måndag och tisdag var det personaldagar på två av mina lärarjobb, och onsdag kväll och hela torsdag repade jag med Amanda, och i torsdags kväll hade vi föreställning (mer om det senare).

Så eftersom jag bara hade denna enda oplanerade halvdag, såg jag till att göra det mesta av den: Jag tog en promenad i min älskade stad, gjorde några ärenden, svängde förbi Operan och köpte en present till min älskade, satt en lång stund på Berzelii Choklad med mitt eftermiddagsfika, och stannade en lång stund i Kungsparken och fotade allt guld.















Det är förunderligt att umgås med sig själv en eftermiddag när hösten är frisk och ljus som den varit på senare. Jag har så mycket lyx i mitt liv och är välsignad med förmågan att lätt se och känna guldet.

No comments :

Post a Comment