solnedgångsmoln i bohuslän



Då kunde man ju tro att efter en sådan genomfin semester som Jens och jag hade i Stockholm, så var det slut på det soliga och semestriga. Men det var det ju inte! För vi hann ungefär bara kliva av tåget i Göteborg, gå hem till Vasastan och packa om och äta middag, och så bar det av mot Bohuslän för att tillbringa några dagar på landet med mina föräldrar.


Den första kvällen där fotade jag ingenting, men dagen efter såg ut ungefär som bilden ovan, i stort sett hela dagen. Det var mulet och dystert väder, och Jens och jag bonade in oss i varsin fåtölj med en hög bullar och stortrivdes.


Mamma med kexpaketet i högsta hugg, som sig bör på landet.



Nej okej, vi var inte inomhus riktigt hela dagen (men nästan). Frampå eftermiddagen tog vi en promenad ned till stranden för att ta lite luft.


Där var det mulet och blåsigt. (Vi kröp strax in till fåtöljerna igen.)


Och sedan blev det kväll och en väldigt vacker himmel, så då fick vi allt gå ut en sväng till.



Vi gick ned till bryggan.




Och därifrån klättrade vi upp på ett berg där jag brukade springa omkring och leka som liten, och senare ströva omkring och lyssna på musik och drömma om livet när jag just blivit tonåring och inte ville följa med till landet längre men inte fick lov att vara kvar hemma i stan själv. Nu när jag får välja själv kan jag åka hit alldeles frivilligt, och dessutom ta med min käraste.

RY X | Love Like This

No comments :

Post a Comment