dans på stranden

HEJ! Nu är jag hemma från Herräng! Det var heltokigt som vanligt och nu vill jag helst sitta hemma ensam i några dagar och inte få några intryck alls från någonting. Och så vill jag sova en hel massa. Och så vill jag redigera bilder. Tur då att jag ligger två veckor back med redigeringen och har högvis med fina färger att sätta tänderna i!

Vi börjar i Malmö en söndag för två veckor sedan:




Jag brukar ju vitt och brett prata om att Göteborg har den bästa dansföreningen i Sverige (förmodligen världen). Men en sak har Malmö som inte vi har: En dansbana direkt på stranden, med dans varenda söndag hela sommaren. Så fint!


(En annan skapligt fin sak som Malmö har som vi inte har i Göteborg ↑)



Och sen dök Fredrik helt oväntat upp! Mycket tokigt och jag blev mycket glad. Han har bott i Wien ett halvår och stannade nu till i Malmö för att hälsa på sin syster på väg hem till Göteborg. Hon har nyss börjat dansa lindy hop och så tittade de förbi på söndagsdansen på Ribban. Fint sammanträffande alltså!




Sedan gick vi ned till närmsta brygga (som alltså ligger precis nedanför dansbanan - ja jag är helt förstummad av denna lyxiga situation) och badade.


Gött!

Kraja | Sälgarna vid älven

2 comments :

  1. Men åh, så härligt det ser ut att vara!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det var verkligen det! Vad roligt att det också syns. :)

      Delete