en torsdagslista



Hur mår du?
Fint! Jag har haft några deppiga dagar utan att förstå varför (terminsstarten/ slut på vintersemestern? Stress? Framtidsoro? Allmänt dålig självkänsla?), men idag känns det bättre.

Vad önskar du dig just nu?
Fred på jorden.

Vad drömde du i natt?
Att jag tappade min kamera IGEN och hade sönder objektivet - som inte ens är mitt, utan lånat av Johan medan mitt eget, som jag tappade innan jul, är på lagning. Alltsåååå, vilken mardröm!


Vad har du ätit idag?
Bara frukost än så länge, scrambled eggs + fil med apelsin och branflakes. Vatten till det. (Nej, inte för att allt annat var slut. Jag dricker alltid vatten.) (Bilden är inte från i morse. Jag åt frukost alldeles själv.)

Vad ska du göra imorrn?
Jens är ju här då så jag ska umgås med honom. Kanske äta tårtbuffé till lunch. Kanske ligga kvar i sängen nästan hela dagen. Kanske ta en sväng förbi Swing After Work på kvällen. Och så ska jag gå och klippa mig.

Och ikväll?
Först ska jag träffa min psykolog och sedan ska jag repa med Sångensemblen Amanda.


Senaste köp?
Köpte volympulver till håret igår. (Det är den grej som har förändrats minst sedan jag gick på gymnasiet och var indiepopare: Ju fluffigare hår, desto bättre.) Testar runt bland lite märken för att se om jag kan hitta ett som är billigare än det dyra jag brukar ha men fortfarande tillräckligt bra, hittills utan napp (men det jag köpte igår har jag inte testat än, så hoppet lever än).

Vad skrattade du senast åt?
Det var säkert på jobbet igår, mina sångelever är himla fina och roliga ibland.

Vad grät du senast åt?
Lite olika rädslor som jag har, t.ex. den att inte duga, inte vara bra nog och så.


Vem saknar du?
Min syssling Solveig. Hon bor i Linköping och vi ses inte så ofta.

Vem sov du senast med?
Jens. Och det får jag ikväll med! Alltså peppen!

Vilken är din favoritfrukt?
Apelsin och grapefrukt. Och ananas.

Din favoritkaraktär ur en serie? Kurt i Glee, Tom Branson och Dowager Countess i Downton Abbey (OBS! Har inte hunnit se säsong 5 än, så säg INGET om någon mer har dött!!!). Strökollar på Girls också men jag pallar ingen av dem, jag stör ihjäl mig hela tiden.


Vad läser du just nu?
Cirkeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Men den är så läskig att jag bara kan läsa den i dagsljus, så jag läser Mellan rött och svart av Jan Guillou också.

Senast sedda film?
Jag var på bio för två veckor sedan och såg Pride. Den var så HIMLA bra och fin. Tycker verkligen att ni ska se den.

Vilken svordom använder du mest?
Korv. Ibland bajskorv om det är riktigt illa.


Vem skrev senast åt dig på facebookchatten?
Jens. Vi brukar utbyta små meningar på facebookchatten under dagarna, på rasterna på jobbet och sånt.

Vem var den senaste som ringde dig?
De ringde från Frisörskolan och undrade om jag kunde ta en tid imorgon istället för idag, eftersom det var många elever sjuka. Får klippa mig för 60 spänn som ursäkt. Tack, tack säger jag och min plånbok.

Senast 3 inkomna sms?
"Reservation att hämta på biblioteket, se bit.ly/mgotlib"
"Hurra! :) Brogyllen kl. 09:30?"
"Kan du ta noter till mig på kören på torsdag? Kram och puss. Och vill du prata något mer om något så är jag hemma ikväll"

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
"Inte riktigt än, jag får kolla med jobbet först. Kram!"


Vart vill du åka just nu?
Längtar lite till februarilovet och kanske Köpenhamn med Jens.

Blir du svartsjuk?
Pinigt erkännande: Var aldrig det förut, men när det gäller Jens är det lite svårare. (Alltså: inte så att jag blir svartsjuk när han träffar sina vänner och så, eller att jag måste ha reda på allt han gör, som folk är i filmer. Jag är liksom aldrig svartsjuk över nuet. Mer bara att det är lite svidigt att tänka på att han har haft andra flickvänner innan och sånt. Jag är rätt ovan vid den känslan, har liksom aldrig brytt mig, men nu gör jag visst det.)

Vilket språk hade du velat lära dig?
Vilket språk hade jag inte velat lära mig?

Jag avslutar detta blogginlägg med ett viktigt och tänkvärt citat om livet. Det säger faktiskt allt man behöver, egentligen:


No comments :

Post a Comment