en stund på ett bibliotek



Det här är min pojkvän Jens. (Nähä, det menar du inte.) (Jag vet, förlåt, det här ständiga fotandet av Jens går nog över snart. SKOJA! Det kommer det inte alls göra. Hähä.)


I fredags gick vi till biblioteket. Det verkade vara en rimligt lång utflykt att trotsa gråvädret för. Mest för att jag älskar bibliotek så mycket och det här hade jag ju aldrig sett.


Det här var ett stort och fint bibliotek med fina skyltar. Jag frågade i receptionen vilket rum som var mysigast. "Äähähäh, det är ju subjektivt" svarade bibliotekarien på skånska. Det tyckte jag var lite fantasilöst. Det var väl uppenbart att jag frågade vilket rum han tyckte var mysigast? När jag jobbade på bibliotek visste jag minsann precis vad jag skulle svara på dylika frågor. "Okej, var kan man sitta bekvämt med mycket böcker omkring sig?" ändrade jag till. "Jaaa, det är ju ett bibliotek" svarade han då på skånska.


Men sedan verkade bibliotekarien finna sig och rekommenderade Malmörummet. Så då gick vi dit och turistade. Där fanns det jättegamla kartor att titta på. Jag är mycket förtjust i kartor.


Lite januariblek och sådär, annars bra.


(Det där är minen som Jens har när jag försöker retas lite charmigt och tycker att jag är lite fyndig.)

P!nk | Glitter in the Air

No comments :

Post a Comment