annat som fastnat på senare



Det här är över en månad sedan, jag vet inte riktigt varför jag aldrig bloggade de här bilderna (det var en del annat att blogga då, förstås, Herräng och bröllop och allt vad det var som hände den här sommaren). Från pysselkväll med Trevliga Trion Med Bihang hemma hos Johanna.


Från ett Amanda-rep inför konsert med Tomas von Brömssen och Simon Ljungman (Vara konserthus 24/10). Det blir kul!


Frukost och promenad med Ellinor, alltför länge sedan sist.


Jag har startat bluesband! Såklart, ingen är väl förvånad över det. Marcus och Gustav är två fina vänner från Ljungskile vars musikalitet och kreativitet jag sätter väldigt, väldigt högt. Kort sagt. Det är så jäkla roligt att sjunga med dem.


En helt spontan lunch med Gabriella; jag mötte henne samma dag, när jag var ute på min morgonpromenad. Vi försökte boka ett lunchtillfälle och hamnade flera veckor framåt i tiden utan att hitta någon dag då vi båda kunde. Tills Gabriella sa "... men idag, då? Kan du idag?" "Jaa, det gör jag ju faktiskt!" sa jag, rätt förvånat. :) Så himla fint att träffa henne.


På Amanda-repet i torsdags hade vi besök av vår vän Adama Cissokho från Senegal (har jag sagt att vi ska åka dit i två veckor över nyår?). Det är en ära att få sjunga tillsammans med henne, och så otroligt inspirerande!


Från morgonpromenaden i lördags. Det var varit så vansinnigt varmt och vackert i några veckor nu.


Datorn som bor under min säng knasade lite och Johan kom över för att klappa på den samt prata en stor mängd strunt och viktigheter.


The Blues Garden-flyern är färdig! Den här flyern och taglinen känns som min lilla bebis. Fast det är klart, alla flyers jag gör känns som min lilla bebis. Tills jag gör nästa.

I övrigt: Jag lyssnar på Appalachian Spring. Alltid när jag behöver hitta tillbaka till mig själv. På 26 minuter och 41 sekunder hinner jag minnas att allt kommer ordna sig. Jag promenerar till ICA precis innan stängning, i det här sammetsmörkret som varit den senaste tiden, och köper mjölkchokladdoppad lakrits; sedan några veckor tillbaka är det min bästa treat, trots att det av någon anledning står på naturgodishyllan (?) och därför kostar dubbelt så mycket (på Hemköp, som jag har närmare än ICA, har de också mjölkchokladdoppad lakrits bland naturgodiset, men det är fel sort, den är inte alls lika god). Jag njuter av ö-pendlingen i solnedgången en gång i veckan medan vädret är vackert. Jag planerar bluesevent och blueskurser och har som helt glömt bort att jag åker på en av världens största bluesworkshopar om bara en dryg vecka (jag fattar det inte ens nu när jag skriver det). Jag älskar mina vänner. Själv då?

Sara Bareilles | Satellite Call

No comments :

Post a Comment