blues live gånger två


Kära vänner, vi har en strålande bluesdanshöst framför oss i Göteborg! Fyra liveband till bara den här hösten, en hel workshophelg i november med en underbar lärare, planeringen inför the Blues Garden 2015 är i full gång, och så ska vi börja hålla kurs i bluesdans själva på riktigt. (Vill ni ha mig som lärare så finns det en baskurs lördagen den 18 oktober (med Kristian) och en temakurs i dippar & tricks tre tisdagkvällar i november och december (med Daniel). Här anmäler man sig och man behöver inte ha dansat lindy hop.) Det är så jäkla roligt att få vara med om detta! Att få hålla kurs, planera, grunna över scheman, fota, sjunga, repa, göra affischer, kramas, fika ... och dansa. Alltid, alltid dansa.

Men trots att augusti inte ens är slut har vi redan tjuvstartat med två grymma bluesspelningar:


För två veckor sedan var fantastiska Jenny Almsenius, Matti Ollikainen och Martin Abrahamsson och spelade för oss på en blues night på Forum. Det var en underbar danskväll, och jag hade några av årets bästa danser. Precis den uppstart jag behövde och det bästa sättet att landa i dansen igen efter den stormvind av känslor som Herräng är.


Det här är Aude, en vän till mig från Paris, som bodde hos mig under helgen. Visst är hon vacker?


Bara några dagar senare spelade mina kära vänner Hannah och Elin (ni vet, vars promobilder jag har tagit, där de gick barfota i leran i november? Här kan man se bilderna) på S/S Marieholm. De var så jäkla grymma, men det var lite för trångt för att kunna dansa. Nästa gång blir det dans!


Om bluesfamiljen var där? Ja, det var de. :)

Jenny Almsenius | Kom hit och värm dig

No comments :

Post a Comment