sommarplaner och saker att fira

Jag har så mycket att fira. Glädjen, kärleken och sommarlovet mest av allt. Kloka livstankar jag tänkt på senare. Acceptansen, den vi ständigt övar på.

Dessutom: C-uppsatsen, skriven, inlämnad, försvarad, kompletterad, inlämnad en gång till och VG-stämplad (i chock ringde jag Johan så fort jag fick veta betyget: "Jag fick VG?!" "Visste jag väl", sa han, hur lugnt som helst).

Den här veckans skolavslutningar. Lyckliga och stolta elever. Själv grät jag nästan för att jag var så rörd (och spelade bara lite fel när jag kompade). Kollegor och föräldrar som svämmade över av lovord om hur fint och lyckat det var. Så nervös som jag varit, och aldrig förstår jag min kapacitet förrän efteråt.

Och: ett besök hos sjukgymnasten, där jag inte varit sedan augusti, och även beröm över hur väl jag hållit mig i form trots att jag slarvat med övningarna. Inget gör mig mer pepp på att bli bättre på att göra mina övningar än det berömmet! Och han påminde mig om hur illa det faktiskt var innan jag började träna, hur ont jag hade. "Minns du att du inte kunde göra detta eller detta?" Och nu är det kanske inte så långt kvar tills jag kan börja träna pass igen. Jag längtar!

Jag har så mycket att fira och jag ska göra det hela sommaren. Sommarlovet är en present till mig och jag ska:


13-15 juni (idag!): Gå på hajk!


18 juni: Ha vernissage i min lägenhet!


19-23 juni: Dansa blues hela dagarna och nätterna på European Blues Invasion i London! (Foto på mig i London av Carolina Månsson och foto på mig när jag dansar blues av Joel Höglund.)


1-9 juli: Fjällvandra!


12-19 juli: Dansa lindy hop hela dagarna och nätterna i Herräng! (Bilden är klockan 04:33 på mitt första Herräng, 2007.)


Sen: Åka till landet!


Sen: Gifta bort min bästis!

Utöver det: Bada, sjunga, dansa, spela instrument, fotografera och hångla. Kanske läsa en bok. Inget annat.

Grupo Ofá | Oxum

No comments :

Post a Comment