första adventen


Åh, hur fin var inte denna soliga, krispiga adventssöndag av musik och danseufori, av vänner och foto, av kör och orgel, av kramar och choklad, av att promenera från Korsvägen med sällskap vid midnatt och somna alldeles lugn och lycklig.


Jag körde dubbelkyrkis denna dag. I efterhand kan jag känna att det blev lite mastigt, men det var rätt kul. Först gick jag på adventsgudstjänst som jag alltid gör.


Kyrkans snyggaste kyrkvärd.


De här två var med! (Kul att Johan nu faktiskt är bosatt i församlingen där jag växte upp.) Det är grymt att sitta bredvid Johan i kyrkan, för det är bara och endast då man får höra honom sjunga. Det har stört mig sedan 2007, för han sjunger asfint och vägrar fatta det.


På kvällen var jag tillbaka i Härlanda för att lyssna på min gamla kör, Härlanda kammarkör (på bilden ihop med ungdomskören). Detta är ju en kör som varken är dålig eller ful så att säga! Pampigt!


Efteråt åkte jag till Utby för adventsfika hos Johanna. Det blev mys och ljus och bluesdans förstås. <3

Peter Jöback | Ave Maria

No comments :

Post a Comment