fem dagars finheter



Tisdag En blueskväll. Den här veckan har min bluesdans klivit några extra steg framåt (uppåt? Bortåt? Inåt) på grund av en lång nattdiskussion vi hade på senaste bluesdansplaneringsgruppsmötet. Plötsligt observerade jag hur spänd jag är över axlarna och vilken effekt det har på mig själv och den jag dansar med, och så fort jag blivit varse hur det låg till var det som att det släppte lite. I samma veva började jag plötsligt föra också, och i samma andetag byta mellan att föra och följa - så svävande att jag ibland inte vet vem som för och vem som följer - och hur, hur går det till, jag förstår inte men det känns som telepati, som att vara förstådd innan jag ens själv var helt klar över vad jag ville uttrycka och ingenting gör mig tryggare än det.


Onsdag Långfrukost med Johan, här i sin tröttelitröttmin.


Torsdag Fika efter kammarkörens stämrep med sopraner och altar, här Johanna, Kajsa och Anna.


Fredag Frukost med Ellinor (alldeles för länge sedan och så fint att vi blev kvar i flera timmar) + pysselkväll hos Johanna (jag gjorde en superfin framsida till mitt decemberalbum! Ni får nog se sen)


Lördag Middag hos Jennie med detta knäppa, fantastiska gäng.

David Benoit | Mountain Dance

No comments :

Post a Comment