en adventskalender till kristin


2005 sedan uppfann jag en adventskalender till mig själv.

Det var en av mina bästa uppfinningar någonsin. Jag delade ut små lappar och vita kuvert till alla mina vänner och fick tillbaka världens bästa present, nämligen att få vakna varje dag fram till jul och bli glad. Jag blev glad av allt som jag fick i kuverten: små ord och stora ord, bilder, långa brev och korta brev, pyttesmå presenter, framtidsdrömmar, framtidsplaner, förslag och överraskningar. Jag blev glad av att kuverten var helt anonyma, så att jag inte visste vem det var från förrän jag öppnat det, och mindes "Just det! Den här fina personen är också min vän!" (vid det laget hade jag ju hunnit glömma vilka som tagit emot kuvert, eftersom förstås några tackade nej också på grund av tidsbrist och sånt).

Nu, åtta år senare, tänker jag göra om det.

Här är lappen:


Om du vill vara med blir jag jätteglad! Säg till så får du lapp och kuvert!

För detta har jag lärt mig om livet. Att om man uttalar sina önskningar, så kanske man får dem.

No comments :

Post a Comment