tidningen swing


Jag tycker om tidningar som luktar gott. Gott och nytt och tryck. Tidningen Swing är en sådan. Den är extra eminent eftersom den handlar om swingdans. Så himla grymt initiativ att starta en tidning om sin passion, tycker jag!


Direkt när jag köpte första numret, tidigt i somras, tänkte jag "Den här tidningen måste jag fota åt. Hoppas de frågar mig snart". Vilket ju kanske är lite underligt tänkt i den här världen där det finns så många som hävdar att man måste kötta för att få det man vill ha. Personligen tror jag som Keri Smith (jag hittar inte originalcitatet nu så gissar lite): Do your work and put it out in the world. Till exempel som jag gör i den här bloggen.

Och här är jag nu på medarbetarsidan!


Och här är Anni och Gašper som jag fotade:


Och resten av denna fina och gottluktande tidning köper man lämpligen här, så får man hem den i brevlådan!

Chet Baker | That Old Feeling

No comments :

Post a Comment